niedziela, 24 marca 2019

Foto-kurs jak zrobić pudełko z rolki po taśmie klejącej

Macie tak, że żal Wam wyrzucić niektóre rzeczy, które u innych od razu lądują w koszu?
Ja tak mam z rolkami po taśmie klejącej - nigdy ich nie wyrzucam i zawsze zamieniam w pudełko. Taki recykling.

Zapraszam Was dzisiaj na tutek, jak takie pudełko zrobić.

Potrzebne materiały
  •  rolka po taśmie klejącej lub inna o większej średnicy i wysokości powyżej 4 cm
  • papier scrapowy, wizytówkowy lub kraftowy
  • tektura - ja wykorzystuję te, w które zapakowane są moje zakupy ze sklepów internetowych, można wykorzystać pudełka po pizzy
  • klej, nożyczki, linijka, gilotyna lub trymer, ew. linijka i nóż do tapet
  • koronka, perełki, dżety, tusz, wstążka, kwiatki itp. (to opcjonalnie, do przyozdobienia naszego pudełka)

Krok pierwszy

Wycinamy z tektury 3 kółka: 1 o średnicy naszej rolki, 2 - o 2 mm większe. Wycinamy także z papieru wizytówkowego.kraftowego pasek o szerokości 2,5 - 3 cm i długości obwodu naszej rolki + ok. 1 cm (na wieczko)



Krok drugi

 Sklejamy razem 2 większe koła


Krok trzeci

Z papieru wizytówkowego/kraftowego wycinamy kolejne koła: 2 mniejsze (średnicy naszej rolki) i 1 większe - na wieczko



Krok czwarty

Mniejsze z kółek sklejany razem: tekturkowe w środku, a po obu jego stronach te, wycięte z papieru wizytówkowego/kraftowego. W ten sposób mamy przygotowane dno naszego pudełka. Do większego kółka przyklejamy wycięte kółko tylko z jednej strony.


Krok piąty

Z papieru scrapowego wycinamy pasek o szerokości naszej rolki i wyklejamy nim jej środek.



Krok szósty


Z jednej strony rolki przyklejamy wcześniej sklejone denko (mniejsze kółko oklejone z obu stron)



Krok siódmy

Wycinamy kolejny pasek o wymiarach wcześniej wyciętego paska z papieru wizytówkowego/kraftowego. Oba paski sklejamy razem.


Krok ósmy

Z papieru skrapowego wycinamy kółko, które przyklejamy do kółka oklejonego wcześniej tylko z jednej strony.


Krok dziewiąty

Oklejamy nasz krążek przygotowanym wcześniej paskiem papieru. W ten sposób powstaje mam pokrywka pudełka.



Krok dziesiąty

Z papieru scrapowego wycinany pasek o szerokości naszej oklejonej rolki i długości jej obwodu + zakładka. W ten sposób mamy już gotowe kompletne pudełko. Możemy jeszcze opcjonalnie przytuszować jego krawędzie tuszem.



A teraz... najlepsza część zabawy - ozdabianie :-)

 Moje pudełko prezentuje się tak:






Mam nadzieję, że mój tutek pomoże Wam stworzyć własne urocze pudełko.

Pozdrawiam serdecznie :-)

Danfi

14 komentarzy: